Mijn fitness routine #4 – lente 2021

Volhouden, volhouden, volhouden… Dat is wat ik mezelf continue probeer te zeggen. In mijn vorige fitness update vertelde ik al dat ik lichtelijk in de knoop zat met mijn motivatie. En ik moet zeggen, mijn motivatie om te sporten zakt steeds verder weg. MAAR! Ik houd vol. Hier vertel ik je hoe ik dat doe, en hoe mijn wekelijkse sportschema eruit ziet deze lente 2021.

fitness routine lente 2021 lockdown

Mijn sportschema in de lente 2021 met lockdown

Ik combineer mijn krachttraining nog steeds met hardlopen. Het is niet het meest praktische schema als het gaat om spieropbouw, maar ik vind dit wel het leukste. En dat is belangrijk! Ik geniet van mijn hardloopsessies – nu vooral van de hardloopsessies door parken en bossen. Het is de laatste tijd mooi weer, en de parken bloeien met leven. Ik kan niet wachten om binnenkort weer een mooi park op te zoeken voor een leuke run.

Mijn sportschema ziet er op dit moment zo uit:

  • 1-2x per week hardlopen (door drukte op werk is dit minder vaak dan voorheen, maar ik wil zo snel mogelijk de 3x weer oppakken – als mijn lichaam & geest dat toelaten)
  • 3x per week krachttraining (30 minuten tot een uur per sessie)
  • Dagelijks wandelen, vaak 2x per dag 2 km.

Krachttraining doe ik o.a. met dumbbells en een halterstang. Ik doe ook weleens oefeningen met enkel lichaamsgewicht, bijvoorbeeld de work-outs van Chloe Ting. Ondertussen merk ik dat mijn sportattributen te licht beginnen te worden, dus ik hoop echt dat de sportscholen zo snel mogelijk weer opengaan!

Motivatie kwijt door lockdown?

Probeer voor ogen te houden waar je het voor doet! Gezonder leven? Sterk worden? Afvallen? Meer zelfvertrouwen? Een combinatie daarvan? JIJ hebt NU in handen of het je gaat lukken. Al ga je elke dag ‘maar’ een klein stapje verder; het is een stap dichterbij je doel. Wat mij enorm motiveert, is het idee dat (hopelijk) binnenkort de sportscholen weer opengaan en we weer meer mensen kunnen/mogen zien. En ook dat hot girl summer gedoe waar heel tiktok mee volstaat. 🙂 Daarnaast probeer ik mijn sportschema en voeding zo leuk mogelijk te houden voor mezelf. Voor mij is dat af en toe hardlopen en nieuwe plekken ontdekken, en eten wat ik lekker vind (als mijn calorieënbudget het toelaat).

Houd nog even vol!